27 August 2013

Hydro Camp

Assalammmualaikum..
Happy Tuesday :)

Aku ingin cerita sedikit mengenai hydro camp yang aku jalani selama seminggu iaitu start 18 august till 23 august di Kg Bharu Ayer Tawar Manjung Perak. Ini camp yang kedua aku jalani di tmpt yang sama, first dulu Survey Camp masa sem 3 and now Hydro Camp. Camp ni wajib dijalankan oleh student yang amek subject hydrographic survey n ia termasuk dalam pemarkahan penilaian berterusan 60%, banyakkan.

Best jugak camp ni, dapat belajar mengenai ukur dilautan, biasanya belajar di atas daratan. Yang penting Hydrographic survey untuk mengukur ukur kedalaman laut. Haha. Kami belajar kaedah separa automasi@ kaedah apa tah, lupa da. hahah. Sepatutnya kami boleh buat kaedah automasi, tapi disebabkan oleh kemalangan yang tidak dijangka jadi so kami terpaksa buat cara lupa kurang seperti konvensional. Satu pengalaman yang amat amat berguna buat aku :).

Camp tidak tak dala kalut sangat, relax sikitla. Yang pasti makanan kat situ memang sedap belaka, setiap hari mesti ada ayam, ikan, sayur n buah-buahan. Setiap kali makan mesti habis taw, sedap sangat. Okay nak komen tntg tmpt yg kami duduk tu, nyamuk n lalat yang banyak, sebab musimnya kot n one more air selalu takda. Kami duduk sebilik 8 orang. Mmg awal pagi kene bangun. Let jamu mata dengan gambar-gmbar kami.









1 comment: